maaalinens.blogg.se

Dom kallar mig Mallan

Utmattad?

Kategori: Maalinens

En kollega skickade igår en länk till mig och skrev "jag tänkte på dig när jag såg denna".
En länk om utbändhet och jag tänkte först "jaja, det är väl mumbojumbo" som allt annnat man läser. Men sedan läste jag vad som stod och började faktiskt gråta.
Varenda del av den där jäkla artikeln stämmmer in på mig. 
Är jag utbränd?
Jag är fan rädd, jag vill inte bli hemma sjukskriven för att jag har stressat sönder mig.
Hur ska man ta tag i det?
Vem ska man prata med?
Ska man lyfta upp det på jobbet?
 
Satt igår och prata med en av mina bästa vänner. Det var lite som hon sa "man måste bryta ihop och komma igen". Känns lite som det. Jag skulle vilja ligga hemma en vecka, sova och ta hand om mig själv, lipa, träna, sova och bara andas - sedan rätta till skydden och komma igen.
 
Jag vill inte verka vara något jävla offer, för det är jag inte. Jag har ju själv satt mig i denna sitsen. Men ibland blir det bara för mycket och jag vet inte vart jag ska börja för att få ordning på det?
 
Alltså på riktigt.
 
Hjälp?!
 
Kommentera inlägget här: